ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta i Gminy w Otmuchowie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Informacja publiczna 2024

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 12.05.2024 r. [Ewelina Kasiewicz]

Informacja ogłoszona dnia 2024-05-17 19:42:06 przez Bogusław Lis

Akapit nr 1 - brak tytułu

Otmuchów 17.05.2024
ST.1431.I.18.2024.AB
 
Ewelina Kasiewicz
 
 
Na podstawie art. 13, ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. 2022, 902) przesyłam poniżej odpowiedzi na zadanie pytania.
 
Jakie korzyści lub zmiany zauważyliście Państwo w funkcjonowaniu administracji publicznej od czasu przystąpienia Polski do Unii Europejskiej?
Na przestrzeni 20 lat w administracji zaszły wielkie zmiany. Część z nich spowodowane są "normalnym''" rozwojem, a część spowodowało wejście do Unii. 
 
Czy uczestnictwo w Unii Europejskiej wpłynęło na rozwój Waszych procesów i procedur administracyjnych? Jeśli tak, w jaki sposób?
J.w.
 
Czy fundusze unijne odegrały istotną rolę w finansowaniu projektów lub modernizacji infrastruktury administracyjnej w Waszej jednostce? Jeśli tak, w jakim stopniu?
Środki unijne w znacznym stopniu wpłynęły na cyfryzację pracy urzędu. Zrealizowano wiele projektów, które pozwoliły na  wyposażenie stanowisk pracy w sprzęt i oprogramowanie.
 
Czy zauważyliście Państwo wzrost liczby pracowników administracyjnych od czasu przystąpienia Polski do Unii Europejskiej? Jeśli tak, czy uważacie, że jest to związane z wymogami unijnymi?
Wzrost nastąpił nieznaczny, ale trudno określić, co jest wynikiem rozwoju biurokracji rodzimej a co wynikiem wprowadzania przepisów unijnych.
 
Jakie wyzwania administracyjne wynikające z członkostwa w Unii Europejskiej zostały zidentyfikowane w Waszej jednostce?
Trudno to określić bo j.w.
 
Czy uważacie Państwo, że dostęp do informacji i wymiana wiedzy z innymi państwami członkowskimi Unii Europejskiej wpłynęły pozytywnie na wasze działania administracyjne?
Liczne i częste kontakty wpłynęły pozytywnie na nasze procedury działania.
 
Czy zaobserwowaliście Państwo zwiększoną liczbę wspólnych projektów lub inicjatyw z innymi państwami członkowskimi Unii Europejskiej? Jeśli tak, w jakich obszarach?
Projekty w większości pojawiły się po wejściu do Unii więc korzystamy z nich we współpracy z Czechami.
 
Czy członkostwo w Unii Europejskiej wymagało zmian w strukturze organizacyjnej waszej jednostki? Jeśli tak, jakie były to zmiany?
Trudno  określić, które zmiany są wynikiem rozwoju biurokracji rodzimej, a co wynikiem wprowadzania przepisów unijnych
 
Czy administracja publiczna musiała dostosować swoje procedury do unijnych wymogów prawnych? Jeśli tak, czy było to wyzwaniem?
Polska przyjęła wiele przepisów unijnych, jak choćby RODO, które spowodowało wiele zamieszania oraz przepisy dotyczące likwidacji wkluczeń cyfrowych i innych. 
 
Jakie kroki podjęliście Państwo w celu zapewnienia skutecznego wdrażania przepisów unijnych w waszej administracji? Jakie środki  i na jakie obszary uzyskano w jednostce w perspektywie unijnej 2014-2020
Cyfryzacja procesów biurowych, przepływ informacji dla mieszkańców.
- czy zawarliście Państwo po 2004 r. formalną współpracę partanerską z unijnymi samorządami i w jakich obszarach (wymiana doswiadczeń, szkolenia, pomoc merytoryczna, finansowa, wspólne projekty, wizyty, wymiana kulturalna i młodzieżowa).
Mamy kilka umów partnerskich, które skutkują od lat realizacją wspólnych projektów finansowanych z Unii i ze środków własnych. Dotyczy to zwłaszcza wymiany młodzieżowej i kulturalnej oraz strażackiej.
 
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Otmuchowie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-05-17
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
A. Banasiak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-05-17 19:41:35
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Bogusław Lis
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-05-17 19:42:06
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Bogusław Lis
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-05-17 19:42:06
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
36 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony